• موتور فن کویل دو شفت 1

موتور فن کویل

موتور فن کویل حاوی یک فن است که هوا را در یک فضا به داخل واحد می‌کشد و سپس آن را بر روی یک کویل خنک کننده یا گرم کننده می‌بلعد. از فن کویل‌ها برای مراکز خرید، ساختمان‌های اداری، مسکونی و غیره به منظور تهویه مطبوع فضا استفاده می‌شود. موتورهای فن کویل از نظر تقسیم‌بندی و تنظیم مجدد فضا انعطاف‌پذیری بالایی دارند. موتور فن کویل دارای یک مبدل حرارتی است که از آن برای سرمایش و گرمایش استفاده می‌شود. فن کویل‌هایی که به صورت مشترک وظیفه‌ی سرمایش و گرمایش را بر عهده دارند، فن کویل دو لوله‌ای نامیده می‌شوند.
با توجه به کاربری فضای موردنظر ممکن است نیاز به سرمایش و گرمایش به صورت همزمان انجام گیرد که در این موقعیت‌ها از فن کویل‌های چهار لوله‌ای استفاده می‌شود. فن کویل‌های چهار لوله‌ای دو لوله ورودی و دو لوله‌ی خروجی دارند و به صورت مستقل کار می‌کنند. از موتور فن کویل چهار لوله‌ای بیشتر برای فضاهایی که سلیقه‌ی افراد مختلف برای وجود دارد مانند بیمارستان، هتل، مراکز دولتی، مراکز خرید و غیره استفاده می‌شود.
با توجه به محدودیت‌های معماری فضای موردنظر، کاربری ساختمان و در نهایت سلیقه‌ی کاربر می‌توان انواع فن کویل‌ها را خریداری کرد.

موتور فن کویل
موتور فن کویل

یکی از انواع فن کویل‌ها که کاربری بالایی دارند، فن کویل‌های زمینی هستند، موتور فن کویل‌های زمینی صدای کم و راندمان بالایی دارند، از این مدل فن کویل زمینی برای فضاهایی که متراژ بالایی ندارند، استفاده می‌شود. هزینه پایین، نصب راحت و نگهداری ساده فن کویل زمینی از مزایای مهم آن محسوب می‌شود.
موتور فن کویل شامل دو نوع زمینی و سقفی است که انتخاب الکتروموتور با توجه به مدل آن انجام می‌گیرد. انواع مختلفی از موتورهای فن کویل در بازار وجود دارد که هر کدام مزایا و قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. یکی از انواع مدل‌های موتور فن کویل، موتور المو ایتالیایی است که آن‌ها از جمله محبوب‌ترین موتور‌های فن کویل موجود به شمار می‌روند. از آنجایی که در موتور آن‌ها سیم پیچ تعبیه شده است، به استفاده از خازن نیازی ندارند، کیفیت محصولات المو ایتالیایی بسیار قابل توجه است تا جایی که نیاز به روغن کاری بسیار نخواهند داشت.
عملکرد فوق‌العاده‌ی موتورهای فن کویل المو ایتالیایی آن را به محبوب‌ترین موتور فن کویل در بازار تبدیل کرده است. یکی از موفق‌ترین برندهای تجاری در تولید موتور فن کویل پایونیر می‌باشد که دوام و ماندگاری بالایی دارند. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌هایی که به تولید سیستم‌های فن کویل مشغول هستند از موتور الکتروژن استفاده می‌کنند. مهندسی فوق‌العاده‌ی ساختار و محاسبات دقیق در تولید بدنه موتورهای فن کویل ساراول باعث شده است که تعمیرات مربوط به آن به راحتی انجام شود. همچنین از آنجایی که یکی از محبوب‌ترین‌ها در بازار به شمار می‌آید، انواع لوازم یدکی آن در بازار وجود دارد که در صورت آسیب به راحتی می‌تون آن‌ها را تهیه کرد.

تعمیر موتور فن کویل

دمای نامتناسب در خانه منجر به ناراحتی شما می‌شود، اگر به یک سیستم مقرون به صرفه نیاز داشتید، فن کویل انتخاب مناسبی است. با توجه به ویژگی‌های سرمایش و گرمایشی، سیستم فن کویل به شکلی تنظیم شده‌ است که انعطاف‌پذیری بالایی در تقسیم‌ بندی دارد و در نتیجه تنظیم آن‌ها به آسانی انجام می‌شود. دلیل محبوبیت این نوع تهویه مطبوع، سادگی و هزینه نسبتاً کمتر نسبت به سایر انواع تهویه مطبوع است.
یکی از محبوب‌ترین و متداول‌ترین مدل‌های فن کویل که تقاضای زیادی دارد، فن کویل‌های زمینی هستند که سر و صدای کمتری نسبت به نمونه‌های دیگر ایجاد می‌کنند. اما به مرور زمان و یا به علت نگهداری نکردن صحیح ممکن است قطعات فن کویل آسیب ببیند. تعمیر و بررسی موتور فن کویل به تخصص و مهارت نیاز دارد و لازم است تکنسین با قطعات فن کویل آشنایی کامل داشته باشد. فقط با انجام تعمیر و نگهداری یک یا دو بار در سال جلوی هزینه‌های دیگر را بگیرید.
برای یافتن و شناسایی هرگونه آسیب، بررسی کامل از سیستم ضروری است. در برخی مواقع با تمیز کردن مشکلات مربوط به موتور فن کویل بر طرف می‌شود. گرد و غبار سبب اختلال در عملکرد موتور فن کویل می‌شود و به آن آسیب می‌زند. برای افزایش جریان هوا، کاهش گرد و غبار و ایجاد هوای مطبوع، فیلترهای هوای سیستم فن کویل بررسی و جایگزین می‌شوند. برای اطمینان از عملکرد سیستم، موتورهای فن کندانسور بررسی می‌شوند. همچنین متخصصان برای جلوگیری از ایجاد انسداد کلیه مجاری، منافذ و خطوط میعان را تمیز می‌کنند.

محصول مورد نظر خود را جستجو کنید

در این قسمت شما می‌توانید محصول مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید

موتور فن کویل دو شفت

موتور فن کویل دو شفت

امروزه فن کویل‌ها از محبوب‌ترین سیستم‌هایی هستند که برای تهویه مطبوع فضاهای مختلف کاربرد دارند. ساختار فن کویل پیچیده نیست. لوله‌های مسی کویل‌ها را تشکیل می‌دهند و ساختار فن از فلز آلومنیوم می‌باشد. انواع فن کویل عبارت است از فن کویل زمینی، دیواری، سقفی، کانالی و کاستی. کارکرد کلیه موتورهای فن کویل مشابه یکدیکر هستند با این حال موتور فن کویل دو شفت از برخی موتورهای دیگر نازک‌تر هستند. با توجه به فضا و کاربری که مدنظر داریم باید از انواع فن کویل‌ها استفاده کنیم.
برای مثال فن کویل دیواری فضای زیادی را اشغال نمی‌کند و برای فضاهایی با متراژ کم انتخاب درستی هستند. اما این نوع از فن کویل‌ها از نظر قیمت نسبت به سایر فن کویل‌ها قیمت بالاتری دارند. یک فن کویل از قسمت‌های مختلفی تشکیل می‌شود که عبارتند از شیر فلکه، شیر هواگرم، فیلتر هوا، کویل‌های گرمایش و سرمایش و موتور فن کویل دو شفت. فن کویل‌ها به کانال کشی نیاز ندارند و از این منظر به زیبایی معماری فضا آسیب نمی‌زنند. با توجه به تنوع بالایی که فن کویل دارند می‌توان از انواع مختلف آن‌ها به منظور سرمایش و گرمایش فضا استفاده کرد.
تعمیر قطعات مختلف فن کویل مانند موتور فن کویل دو شیفت و سایر اجزای آن به تخصص و و تجربه نیاز دارد. ممکن است مشکل مربوط به سیستم مولد گرما یا سرما باشد، لوله‌های انتقال گرما و سرما آسیب دیده باشند، لوله‌ها دچار رسوب‌گذاری شده باشند و یا عدم فعالیت صحیح فن منجر به بروز آسیب شده باشد. لازم است تکنسین با کارکرد سایر قطعات آشنا باشد تا بتواند مشکل را تشخیص داده و راهکارهای لازم را عملی کند.

امروزه فن کویل‌ها از محبوب‌ترین سیستم‌هایی هستند که برای تهویه مطبوع فضاهای مختلف کاربرد دارند. برای اطلاع از قیمت موتور داکت اسپلیت و انواع موتورهای فن کویل با ما تماس بگیرید.

ویژگی‌های موتور فن کویل

ویژگی‌های موتور فن کویل

احتمالا متوجه شده‌اید که فن کویل در بیشتر دستگاه‌های برقی و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی به کار می‌رود. در واقع فن کویل‌ها شامل لوله‌های مسی هستند که پره‌ها و فین‌های آلومینیومی در پیرامون این لوله‌های مسی قرار دارند. مدل‌های مختلفی از فن کویل در بازار وجود دارد. اما از آنجایی که فن کویل‌های دیواری نیاز به لوله کشی مجدد ندارند، گزینه ایده آلی برای ساختمان‌هایی هستند که نیاز به بازسازی دارند. فن کویل‌های کانالی در سه نوع داکت، فن کویل توکار سقفی و همچنین روکار در دو نوع سقفی و ایستاده وجود دارند.
با این حال اگر به دنبال مدل‌هایی هستید که صدای کمتری ایجاد کنند، نمونه‌های توکار مناسب‌تر خواهند بود. البته راندمان و عملکرد موتور فن کویل بر روی سر و صدا را نمی‌توان نادیده گرفت. فن کویل توکار سقفی به دلیل حجم هوادهی بالا و قدرت فوق‌العاده‌ی موتور فن کویل برای ساختمان‌های تجاری گزینه‌ی عالی به شمار می‌آیند. فن کویل‌های سقفی توکار یکی از مدل‌هایی هستند که برای ساختمان‌ها بیشتر از نمونه‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این به دلیل سر و صدای کمی است که تولید می‌کنند و از مهم‌ترین دلایل آن ساختار موتور فن کویل سقفی است. با این حال لازم است که ساختمان شما حتما دارای سقف کاذب باشد. قیمت موتور فن کویل با توجه به برند و نام تجاری که دارد، متفاوت است.

موتور فن کویل فروش عالی در بازار

امروزه سیستم فن کویل‌ها در انواع ساختمان‌های مسکونی، آپارتمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان گفت که مهم‌ترین وظیفه‌ای که برعهده دارند تهویه هوای مطبوع در محیط می‌باشد. موتور فن کویل در برندهای مختلف تولید می‌شود که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. این دستگاه‌ همراه با فیلتر، چند فن سانتریفیوژ و کویل سرد و گرم عرضه می‌شود. سیستم‌ فن کویل شامل فیلتر هوا و بادزن هستند که ممکن است همراه با واحدهای بخار آب گرم ارائه شوند. فیلترهایی که در سیستم قرار دارند قابل تعویض و شستشو هستند.
بررسی به موقع سیستم فن کویل باعث می‌شود که گرد و غبار موجود از سطح فیلترها پاک شده و در نتیجه باعث مسدود شدن و گرفتگی لوله‌ها هنگام عبور هوا نشوند. تمام این مجموعه کمک می‌کنند که هوای با کیفیتی در محیط داخل توزیع شود. اگر به دنبال نمونه‌های ارزان‌تر این محصول هستید، مدل‌های سقفی فن کویل گزینه بهتری خواهند بود. با این حال برای مکان‌هایی که بار گرمایشی هوا بیشتر است، مدل‌های زمینی توصیه می‌شود. موتور فن کویل فروش عالی در بازار دارد و علت اصلی آن مزایای ویژه‌ای است که سیستم تهیه مطبوع ارائه می‌دهد. استفاده از فن کویل ارزان‌ترین راه برای گرم کردن یا خنک کردن فضا محسوب می‌شود.

موتور فن کویل فروش

برای راحتی و آسایش بیشتر به دمای محیطی مطلوبی نیاز داریم. هدف اصلی انواع سیستم‌های تهویه موجود در بازار ایجاد بهترین دما برای راحتی افراد است و سیستم‌های تهویه مطبوع برای فضاهای مختلف اعم از اداری و صنعتی، خانگی و غیره کاربرد دارند. بنابراین به منظور تنظیم دمای هوا از طریق گرمایش، سرمایش، رطوبت‌زدایی، پاکسازی و غیره از انواع مختلف سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌کنیم.
در بین انواع مختلف سیستم‌های تهویه مطبوع فن کویل رایج‌ترین است. کاربری بالا، نصب ساده و قیمت مناسب فن کویل از سایر سیستم‌های تهویه مطبوع مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌باشد. ساختار فن کویل پیچیدگی زیادی ندارد و در صورت آسیب به راحتی می‌توانیم مشکل را بر طرف کنیم. سایر قطعات و تجهیزات فن کویل در بازار وجود دارد، مثلا اگر موتور فن کویل‌ها خراب شد می‌توان از مراکز معتبر موتور را تهیه کرده و اقدامات لازم برای تعمیر را انجام داد.
موتور فن کویل فروش خوبی دارد اما با خرید از مراکز و فروشگاه‌های معتبر کیفیت موتور تضمین می‌شود. کارشناسان موتور فن کویل فروش خود را با دادن اطلاعات صحیح به مشتری بالا می‌برند، موتورهای فن کویل AC با DC و EC در بازار وجود دارند که هر کدام کارکرد متفاوتی دارند. موتورهای فن کویل EC از نظر اقتصادی مقرون به صرفه هستند. اجزا و قطعات موتورهای فن کویل AC را می‌توان به روز کرد.

موتور فن کویل فروش
موتور فن کویل قیمت

موتور فن کویل قیمت

محبوبیت استفاده از فن کویل به دلیل کاربرد و مزایای بالایی که دارد روز به روز بیشتر می‌شود، با این حال علاوه بر کاربری و متراژ فضای مورد نظر هزینه از عوامل مهمی است که بر روی تصمیم خریدار تاثیر می‌گذارد. موتور فن کویل قیمت متفاوتی در بازار دارد که بنا بر کاربرد و بودجه‌ایی که در نظر گرفته‌اید، می‌توانید پس از مشورت با کارشناسان این حوزه بهترین مدل را انتخاب کنید.
موتور فن کویل قیمت مختلفی دارد و پارامترهایی همچون، راندمان موتور، کیفیت، میزان مصرف انرژی، کیفیت قطعات، میزان سر رو صدای موتور، طراحی ساختار، چگونگی نصب، دوام و ماندگاری و غیره تعیین کننده‌ی قیمت موتورهای فن کویل هستند. برای مثال فن کویل سقفی توکار از ارزان‌ترین فن کویل‌های موجود در بازارهستند که در سقف‌های کاذب نصب می‌شوند، اما متاسفاته سرویس این مدل از فن کویل‌های توکار کمی مشکل است.
کویل‌ها از جمله کوچک‌ترین وسایل سرمایشی و تهویه مطبوع هستند که شامل اصلی‌ترین اجزای تشکیل دهنده یعنی کویل و یک فن برای توزیع هوا می‌باشد. انتخاب این سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی بسته به نیاز و انتظاراتی که از آن دارید متفاوت خواهد بود. از اجزای اصلی هر فن کویل موتور آن است که در برندها و با کیفیت‌های متفاوتی تولید و در بازار عرضه می‌شوند. موتور فن کویل قیمت متفاوتی دارد، کیفیت و نوع برند مستقیما بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارد. با توجه به اینکه موتور فن کویل قیمت متغییری دارد، لازم است تعمیرات آن را به افراد و کارشناسان متخصص بسپارید.
انواع موتورهای در نمونه‌های ایتالیایی، هندی، تایلندی، ایرانی، آمریکایی و چینی در بازار موجود است، در قیمت موتورهای فن کویل ساخت هر کشوری تفاوت‌هایی وجود دارد. از آنجایی که سیستم‌های فن کویل نسبتاً جدید به شمار می‌آیند ممکن است هزینه‌های کمتری نسبت به نمونه‌های قدیمی داشته باشند و بسیار مقرون به صرفه هستند، زیرا نمونه‌های قدیمی نیاز به تعمیر و نگهداری بالایی برای تنظیم سیستم مرکزی، شیرها و ترموستات‌ها دارند اما در فن کویل‌ها کنترل آن‌ها به سادگی امکان‌پذیر است.

جدیدترین مقالات