عملکرد فن کندانسور

فن کندانسور یکی از مدل‌های فن که در اطراف کندانسور است. زمانی که سیستم کولر گازی اجرا می‌گردد مبرد از داخل این قسمت گرما را در کویل اواپراتور می‌گیرد و آن را حذف می‌کند.
برای از بین بردن هوای گرم و از مبرد داخل مجرای توخالی کندانسور مورد استفاده قرار می‌گیرد و افراد از آن استفاده می‌کنند. در واقع باید بدانید برای اینکه بتوانید یک کولر گازی خوبی داشته باشید باید به یک فن کندانسور با کیفیت در اختیار داشته باشید.
اگر شما تعمیر و نگهداری حرفه‌ای را برای این فن در نظر نگیرید باید بدانید در طولانی مدت عملکرد فن کندانسور با مشکل مواجه می‌شود.

در نتیجه جریان هوا بسیار ضعیف و محیط داخلی کاملا بد به نظر می‌رسد که می‌تواند برای شما مشکلاتی را به وجود بیاورد. با آشنایی بیشتر با عملکرد سیستم گرمایشی و سرمایشی می‌توانید به خوبی از آن ها استفاده کنید.

اما سوالی که به وجود می‌آید این است که عملکرد فن کندانسور به چه صورتی می‌باشد؟ در ادامه همراه ما باشید تا با این موارد آشنا بشوید.

عملکرد فن کندانسور

فن کندانسور به منظور ایجاد تهویه مطبوع و مناسب برای عملکرد کولر گازی است. این دستگاه بهترین گزینه برای استفاه در روزهای گرم تابستان است.
در واقع موتور فن کندانسور برای اینکه بتواند هوا را بدمد از طریق کویل‌های کندانسور عملکرد مناسبی را انجام می‌دهد. با گاز مبرد داغ وارد می‌شود و آن به مایع خنک تبدیل می‌شود.

با چرخش پره‌های فنی واحد تهویه ایجاد می شود و موجب می گردد تا هوای خنک در کل خانه جریان داشته باشد؛ بنابراین شما برای این که بتوانید موتور فن را حفظ کنید و برای تداوم خنک‌سازی بسیار زیاد به عملکرد صحیح موتور فنی نیاز دارید.

باید بدانید که اگر شما تمیزکاری و رسیدگی بسیار عالی را برای این فن‌ها در نظر بگیرید می‌توانید طول عمر آن را افزایش بدهید.
باید بدانید برای روغن کاری فن‌ها شما نیاز دارید تا از متخصصین این کار استفاده کنید و مطمئن شوید تا این فرد می‌تواند روغن کاری را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهد.
اگر خودتان نتوانستید این کار را انجام دهید؛ بهتر است به سراغ کارشناسان بروید و با آن‌ها مشورت کنید که ببینید آیا این موتور نیاز به تعمیر دارد یا باید تعویض شود.

در واقع پیمانکاران زمانیکه کولر گازی شما را چک می‌کنند متوجه می‌شوند که کولر گازی تهویه مناسبی دارد و می‌تواند برای شما عملکرد خوبی داشته باشد یا خیر؟

عملکرد فن کندانسور

تست موتور فن کولر گازی

خرابی فن کندانسور دلایل مختلفی دارد، برای اینکه بتوانید فن کولر گازی را چک کنید باید با یک دست خودتان موتور فن را بگیرید و با یک دست دیگر فن آن را بچرخانید.
در صورتی که فن کولر گازی به صورت کاملا آزادانه حرکت کرد متوجه خواهید شد که فن شما کاملا سالم است.

چنانچه فن به سختی در حال کار کردن است یا اصلا چرخشی ندارد نشان دهنده این است که فن موتور دچار مشکل شده است.
سپس باید اقدامات لازم جهت برطرف کردن آن انجام دهید.

همانطور که گفتیم کندانسور زمانی که کار می‌کند گرم می‌شود این گرما باید توسط فن از موتور خارج شود. فن کندانسور وظیفه‌ای دارد که برای تخلیه هوای گرم از کندانسور و خنک کردن کولر گازی مورد استفاده در مورد استفاده قرار می‌گیرد و باید بتواند این کارها را انجام دهد.

باید بدانید که موتور فن کندانسور یک قسمت بسیار مهمی در سیستم کولر گازی و به حساب می‌آید که در داخل واحد تراکم یا کندان سیگ قرار می‌گیرد. این واحد به صورتی است که لوله‌های مارپیچی تهیه شده است و در فضای باز قرار می‌گیرند.

وظیفه‌ای که برای آن‌ها وجود دارد این است که برای خنک کردن گاز واحد تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موتور می‌تواند تیغه‌های فن را بچرخاند و باعث شود تا هوا در داخل مارپیچ هدایت شود و در واقع باعث خنک شدن فضا بشود.

عملکرد فن کندانسور

نکات مهم برای استفاده از فن کندانسور

یک سری نکات بسیار مهمی که می‌توانید طول عمر دستگاه خود را افزایش دهید عبارت است از:

  • در ابتدا باید تمامی عواملی که باعث گرمای بیش از حد دستگاه می‌شوند  را متوقف کنید.
  • با یک برنامه ریزی منظم و دقیق می‌توانید تهویه و استفاده خوبی را از کولر گازی داشته باشید.
  • مشورت گرفتن از یک فرد متخصص در زمینه کولر گازی
  • دستتان را روی بدن موتور فن کندانسور قرار دهید تا بتوانید گرمای بیش از حد آن را احساس کنید. اگر این گرما به یک میزان بسیار زیادی رسید باید بدانید مشکلی برای شما وجود دارد.
  • اگر این مشکل وجود داشته باشد ممکن است که سیستم تهویه درست کار نکند برای متوجه شدن این موضوع لازم است که از این دماسنج معمولی استفاده کنید و دمای دستگاه را بررسی کنید.
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *