ساختار فن کویل سقفی توکار

ساختار فن کویل سقفی توکار باعث خنک سازی محیط و تبادل حرارتی می‌شود. فن کویل به صورت سقفی و توکار، برای متعادل سازی دما در محیط مناسب است.

البته فن کویل به صورت سقفی، باید از نظر دوام و کیفیت، رتبه بالایی داشته باشد. حجم کافی و مطلوب برای هوا، برای بازدهی در رابطه با ساختار حرارتی و بدنه آن، به شکل فوق العاده نازک در بازار دیده می‌شود.

ساختار فن کویل سقفی توکار منجر به اشغال فضای داخلی دکوراسیون خانه نمی‌شود. آسان سازی در نصب، از فاکتور‌های مهم در زمان بهره‌مندی از دستگاه است.

فن کویل سقفی توکار، به صورت وسیعی برای تهویه مطبوع، در ساختمان‌های صنعتی و مسکونی قابلیت دارد. حتی برای فضاهایی که دارای چندین اتاق در ساختار خود می‌باشند.

رستوران‌ها و سالن‌های نمایش، از جمله مکان‌های مهم و کلیدی برای بهره‌مندی از فن کویل از نوع سقفی و توکار است. البته از ساختار فن کویل، برای گرمایش و سرمایش در قسمت‌های گلخانه‌ای در زمستان و تابستان، استفاده می‌شود.

فن کویل سقفی

نحوه قرارگیری فیلتر در فن کویل سقفی توکار

از جمله نکات مهم برای فن کویل، میزان قرارگیری فیلتر در قسمت توکار به صورت سقفی است. برای شاخص توکار فیلتر، ابتدا آن را در دهانه دریچه هوا به صورت برگشتی قرار می‌دهند.

فن کویل‌های سقفی به صورت توکار، به دلیل قرارگیری در سقف، منجر به دسترسی آسان و باز و بسته سازی، فیلتر آن می‌شود.
البته فیلتر، با ساختار دو پایه و به شکل لولایی، به دستگاه وصل می‌شود.

برخورداری از یک فیلتر استاندارد، برای دستگاه فن کویل، به صورت سقفی، باید قابلیت شستشو برای هر نوع جنسی را داشته باشد.

استفاده از فیلتر، برای افزایش طول عمر دستگاه فن کویل، به شدت الزامی است. کیفیت در میزان هوای برگشت داده شده از دستگاه به انسان، خود قابلیت دستگاه را افزایش می‌دهد.

راندمان مناسب برای ساختار کویل استاندارد، فاصله میان فین و لوله‌ها در کویل را بین ببرد. در نتیجه هوا که نقش پوشش دهنده حرارت را دارد؛ میان لوله‌های مسی و فین باقی نمی‌ماند.

به این شکل، راندمان موجود برای ساختار کویل، افزایش بهینه‌ای را به خود می‌گیرد.

صفحه‌های کوچک، برای قسمت فن کویل، بخش تشکیل دهنده برای فین یا همان بدنه هستند. برای دستگاه فن کویل با ساختار سقفی، از روکش آبی استفاده می‌شود.

این روکش، هم به رنگ آبی و هم به رنگ طلایی به کار می‌رود. پوشش موجود برای ساختار دستگاه فن کویل منجر به عدم بروز برخورد بدنه دستگاه با هوا، با تغییر و گذشت در زمان است.
اما ساختار بدون پوشش دهی برای ساختار فن کویل، بیشتر به کمک فلز آلومینیوم پوشش داده می‌شود.
اما فلز آلومینیوم، با گذشت زمان، منجر به کاهش راندمان دستگاه می‌شود. البته ساختار فین، باید با توجه به تعداد اینچ‌های آن، به شکل استاندارد، از دوازده عدد تجاوز نکند.

فن کویل توکار در آشپزخانه

ساختار کویل سه ردیفه را بشناسید

برای دستگاه فن کویل، از سه ردیف استفاده می‌شود. ساختار سه ردیفه، برای این دستگاه، به تعداد چرخش‌های آن، در لوله مسی بستگی دارد.
در سه ردیف در قسمت درونی دستگاه فن کویل، یک لوله مسی به کار رفته است.

البته ساختار و راندمان فن کویل، به کمک لوله مسی، به شدت افزایش پیدا می‌کند. بخش ورودی برای لوله مسی، باید از فلز برنج ساخته شود.
بنابراین تمامی بخش‌های مهم و حیاتی دستگاه فن کویل، از فلز مس نیست.

فلز برنج نیز، نقش تعیین کننده‌ای را از خود به جا می‌گذارد. ساختار لوله، به کمک پیچ، در قسمت داخلی فن کویل سقفی توکار، متصل می‌شود.
البته این فرایند، منجر به ساده سازی آن، در زمان نصب دستگاه، در سقف است.
در این شرایط، اتصال لوله‌ها، به دستگاه، منجر به استفاده از ابزار‌های کمکی می‌شود. نصاب برای نصب دستگاه فن کویل سقفی توکار، تنها نیاز به یک آچار برای فرایند نصب دارد.

فن کویل سفید و کشیده سقفی

باکس برق چیست؟

از دیگر اجزای فن کویل برخورداری از باکس برق است. البته فرایند استفاده از باکس برق، برای دستگاه فن کویل سقفی توکار، در واقع، برای قرارگیری ترمینال برق، کاربرد دارد.

برای باکس برق، از استاندارد‌های اروپایی در ساخت و تولید آن استفاده شده است.
جنس کاربردی آن از پلاستیک فشرده است.

البته محل قرارگیری دستگاه، به شکل معمول، در قسمت چپ یا راست بدنه دستگاه است. البته این قسمت، به سفارش مشتری، طراحی و اجرا می‌شود.
در ساختار فن کویل سقفی توکار محل قرارگیری باکس برق و همین طور اتصالات آب، همگی آن‌ها، نباید در یک بخش از بدنه آن قرار بگیرند.

همواره باید نسبت به سیم‌های خارج سازی شده از ساختار باکس، تا میزان اتصال آن، به قسمت موتور، از یک روکش استفاده شود. ساپورت و یا روکش پلاستیکی، منجر به بهبود در استفاده از سیم دستگاه، در یک بازه زمانی طولانی است.

بلوور دستگاه فن کویل چیست؟

بخش دیگری از دستگاه، به نام بلوور است. این قسمت، در دستگاه فن کویل سقفی توکار، به شکل مستقیم به موتور وصل می‌شود.
البته میزان جوابدهی آن از صفر تا شصت پاسکال فشار به صورت استاتیکی است.

هر چه میزان دور فن افزایش یافته، صدای تولیدی از آن نیز بیشتر خواهد بود. با ایجاد صدای بیشتر، افزایش فشار استاتیکی و در نتیجه برای دستگاه فاکتور ظرفیت سنجی ایجاد می‌شود.

البته ساختار موتور برای دستگاه فن کویل، به صورت تک شفت و یا دو شفت می‌باشند. البته استفاده از موتور تک فاز نیز از فاکتور‌های دیگر قابل به استفاده در این دستگاه است.

تنظیمات دستگاه، برای دور آن، به سه دو و هفت دور نیز می‌رسد. برای بهره‌مندی از توانمندی موتور دستگاه، ابتدا باید نسبت به نمودار فن آن، دقت داشت.

نمودار فن، میزان گنجایش دستگاه فن کویل را با توجه به توان و مقاومت دستگاه، در نظر می‌گیرد. ساختار موتور فن کویل نباید بیش از اندازه توان خود مورد استفاده قرار بگیرد.

در این صورت، در یک بازه زمانی، طول عمر موتور کاهش پیدا می‌کند. اما برخورداری از موتور، با کاهش حداکثری توان آن، منجر به افزایش عمر دستگاه و تولید صدای کمتر است.
البته ساختار فن کویل سقفی توکار نسبت به مدل‌های آن در بازار، متفاوت است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *