بهینه سازی انرژی با دستگاه داکت اسپلیت

در فصل‌های گرم تابستان زمانی که برای خنک کردن فضایی که در آن زندگی می‌کنیم از وسایل زیادی استفاده می‌شود یکی از این وسایل بسیار بهینه در این رابطه می‌تواند داکت اسپلیت‌ها باشند. بنابراین در زمان بهره‌مندی از دستگاه‌های داکت اسپلیت باید نکاتی را برای این که بتوان تهویه خوبی را برای فضایی که در آن از این دستگاه‌ها استفاده شده است را ایجاد کرد.
گاهی اوقات نیز قبض‌های برق مصرفی که برای افراد صادر می‌شود روند افزایشی را به خود گرفته است. بنابراین برای این که بتوان از این روند جلوگیری به عمل آورد باید از روش‌هایی بهره‌مند شد که درصد افزایش برق را کمی کاهش دهد.
البته در رابطه با دستگاه اسپلیت باید این نکته را در نظر داشت که در هر صورت مصرف برق امری اجتناب ناپذیر است. با این حال بهره‌مندی از چندین نکته موثر در رابطه با کم کردن مصرف برق بسیار ارزشمند است تا بتوان در هزینه‌هایی که برای استفاده از این دستگاه ایجاد می‌شود کم کرد. بنابراین تهویه مطبوع هوا نیز یکی از فاکتور‌هایی می‌باشد که برای ایجاد فضایی مناسب باید از آن بهره‌مند شد در هر صورت دستگاه داکت اسپلیت‌ها فاقد دریچه می‌باشند.
بنابراین زمانی که دستگاه تهویه متناسبی از خود داشته باشد منجر به این خواهد شد که بتوان بدون ایجاد هزینه‌ای در این رابطه درصدی از کارایی‌هایی را که برای دستگاه داکت اسپلیت ایجاد می‌شود را افزایش داد.

بهینه سازی مصرف انرژی

بهینه سازی انرژی با دستگاه داکت اسپلیت

بهینه سازی انرژی با دستگاه داکت اسپلیت به کمک اجرای نکات زیر امکان پذیر است که عبارتند از:

  1. انتخاب دمای متناسب برای دستگاه داکت اسپلیت
  2. بسته شدن درب و پنجره
  3. اضافه کردن درجه دستگاه

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. انتخاب دمای متناسب برای دستگاه داکت اسپلیت

ابتدا باید دمای مناسب را برای دستگاه داکت اسپلیت ایجاد کرد در رابطه با این دستگاه و فصل گرما درجه پیشنهادی برای بهره‌مندی از خنک سازی این دستگاه در فضای موجود می‌تواند به 24 درجه سانتیگراد نیز برسد.
بنابراین باید از درجه حرارت‌های بیشتر از این مقدار برای فصل تابستان حذر کرد. با این حال دستگاه داکت اسپلیت از دمای خارج بهره‌ای نمی‌برد و این که در آن آب به کار نرفته است. برای این که بتوان تهویه خوبی را انجام داد باید برای انجام دادن این کار ابتدا صبح زود اقدام به انجام این عمل کرد. با توجه به این موضوع نکته‌ای که وجود دارد برای از بین بردن گرما و مقابله با میزان بازده‌ای که از دستگاه داکت اسپلیت ایجاد می‌شود باید صبح زود اقدام به روشن کردن دستگاه کرد تا بهترین عملکرد برای دستگاه داکت اسپلیت ایجاد شود.

  • نکته

برخی از افراد به این نکته بسیار اهمیت می‌دهند که برای روشن کردن دستگاه داکت اسپلیت باید مدت زمانی را سپری کنند و آن را در اوج گرما روشن نمایند. یکی از دلایلی که برای این کار وجود دارد کم کردن میزان هزینه‌هایی می‌باشد که دستگاه داکت اسپلیت برای کارکرد خود به آن‌ها نیاز دارد و از آن مصرف می‌کند.
بنابراین زمانی که بین روشن کردن دستگاه تا ظهر و اوج گرما می‌رسد مدت زمانی کمی نخواهد بود. بنابراین ساعت‌های زیادی دستگاه خاموش است و کار نمی‌کند. در صورتی که باید در ابتدا صبح دستگاه را روشن کرد و این فرایند برعکس عمل می‌کند.
بنابراین مطلوب‌تر این است که در ابتدای صبح دستگاه داکت اسپلیت را روشن کرد البته دلیلی وجود ندارد که دستگاه با درجه بسیار بالایی فعالیت خود را شروع کند. بنابراین باید به آن اجازه داد که به راحتی و سادگی کار خود را در ابتدای صبح انجام دهد. بنابراین در ابتدای صبح لزومی وجود ندارد که دستگاه انرژی زیادی را مصرف کند تا با اوج گرمایی که به آن رسیده است بجنگد.
بنابراین تنها فعالیتی که انجام می‌دهد در اوج آرامش می‌باشد و این که تنها برای خنک سازی ایده آل برای محیط اقدام می‌کند. در هر صورت باید این نکته را در نظر داشت که هر چه فعالیت آرام‌تری برای دستگاه داکت اسپلیت وجود داشته باشد میزان عملکرد و کارایی بی نظیر‌تری را نیز از آن می‌توان به دست آورد.

بهینه سازی مصرف انرژی

2. بسته شدن درب و پنجره

یکی از کار‌های ساده‌ای که اکثرا تمامی افراد به آن آگاهی دارند در رابطه با خنک ماندن فضای خانه است. برای این کار باید تمامی درب‌هایی را که در خانه وجود دارد را بسته نگه داشت تا بتوان به کمک این کار فضای متعادلی از خنکی را در منزل به وجود آورد.
در هر صورت باید گفت که هر چه میزان خنکی که برای محیط وجود دارد به اندازه‌ای باشد که دیگر نیازی به اضافه کردن درجه دستگاه نباشد یا این که بعد از مدتی آن را خاموش کرد بسیار مطلوب است.
با این حال زمانی که درب و پنجره‌ها بسته می‌شوند هوای خنک در محیط باقی می‌ماند و منجر به این می‌شود که هیچ راه نفوذی برای هدر دادن هوای خنک در محیط وجود نداشته باشد. بنابراین بستن درب و پنجره برای محیط‌هایی که به اندازه زیادی سرعت در خنک کردن آن‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد گزینه ی خوبی می‌باشد که می‌توان از آن بهره‌مند شد.

3. اضافه کردن درجه دستگاه

یکی از نکات مهمی که در رابطه با دستگاه داکت اسپلیت‌ها وجود دارد اضافه کردن درجه آن می‌باشد. با این حال بهره‌مندی از میزان گرمایش دستگاه و همین طور سرمایشی که برای آن وجود دارد. در رابطه با اضافه کردن درجه در حالت‌های متفاوت منجر به این می‌شود که میزان مصرف انرژی چند برابر افزایش یابد. یکی از گزینه‌های مناسبی که برای درجه هوا دارای استاندارد است و از میزان هزینه‌هایی که برای مصرف انرژی ایجاد می‌شود می‌کاهد در فصل زمستان برای گرم کردن درجه 22-20 می‌باشد و در فصل‌های گرم سال درجه مورد نیاز دستگاه بین 24-22 درجه سانتیگراد می‌باشد.

  • نکته

یکی از مطالب دیگری که در رابطه با خنک سازی محیط و استفاده از دستگاه داکت اسپلیت می‌باشد میزان گرما و سرمایی می‌باشد که در فضا محیط وجود دارد. بنابراین اگر محیط موردنظر خود به خود دارای فضایی خنک است، نباید از درجه‌های بالا برای دستگاه استفاده کرد تا بتوان از میزان مصرف انرژی این دستگاه کم کرد البته که برای دستگاه نیز مناسب خواهد بود زیرا فشار کمتری را نیز متحمل می‌شود.
برای محیط‌هایی که میزان گرمای آن‌ها در فصل زمستان مناسب‌تر است و نیازی به درجه بیشتر برای گرم کردن ندارند نباید از درجه‌های بیش از اندازه برای دستگاه داکت اسپلیت استفاده کرد. بنابراین تمامی این مطالب نکات ریزی می‌باشند که برای بهره‌مندی از دستگاه داکت اسپلیت باید از آن‌ها بهره‌مند شد و نادیده گرفتن آن‌ها می‌تواند در میزان انرژی‌هایی که مصرف می‌شود دخالت زیادی داشته باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *