محل نصب کندانسور کولر گازی

محل نصب کندانسور کولر گازی از موارد حساس و با اهمیت زیاد است. کندانسورهای کولر گازی باید در محیط و شرایط مناسب باشند تا بتوانند عملکرد درستی را برای کولر گازی و اسپلیت به وجود بیاورند.
در واقع در صورت نصب کندانسور، باید نسبت به دستورالعمل و استاندارد‌های اصولی برای دستگاه، دقت داشته باشید.
در واقع باید تمامی شرایط و ویژگی‌هایی مراحل نصب اسپلیت را بدانید.

چه نکاتی تاثیرگذار برای نصب کندانسور کولر گازی هستند؟ عدم آگاهی از محل نصب کندانسور کولر گازی از عمده مشکلات برای مصرف کننده است.
قبل از استفاده و طریقه نصب کندانسور کولر گازی، ابتدا باید در رابطه با عملکرد کندانسور داکت اسپلیت اطلاعات خوبی را کسب نمایید. با دریافت اطلاعات بی نقص در این رابطه، به راحتی متوجه حساسیت در نصب آن می‌شوید.

محل نصب کندانسور و عملکرد کولر گازی

موتور فن کندانسور از بخش‌های بسیار مهم در ساختار کولر گازی بشمار می‌آید. از این بخش، برای ساختار تهویه سازی هوا استفاده می‌شود. وظیفه اصلی برای ساختار این دستگاه، تلاش برای تغییر در چگالی مبرد دستگاه و تغییر آن است.
در واقع مبرد در شرایط ایده آل در کندانسور برای تبخیر یا تبدیل مجدد مایع به وجود می‌آید. بنابراین استفاده از کولر گازی با استاندارد در تمامی بخش‌های خود، به شکل عالی و موثری برای مصرف کننده قابل به بهره‌مندی است.

دستگاه کندانسور

شرایط محل نصب کندانسور کولر گازی

در زمان نصب کولر گازی، ابتدا باید به نکات زیر دقت و توجه زیادی داشته باشید. نکات موثر و مهم برای نصب کولر گازی شامل موارد زیر است:

  1. خورشید و حرارت
  2. درخت یا گیاه
  3. چاله‌ها و برآمدگی‌ها
  4. امنیت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. خورشید و حرارت

از نکات بسیار مهم برای نصب کندانسور کولر گازی، دقت در محل قرارگیری آن است. محل قرارگیری یا نصب کندانسور، باید در معرض مستقیم نور آفتاب نباشد.

البته اشعه‌های آفتاب، خراب کننده دستگاه کندانسور نیستند. بلکه قسمت خنک کننده ساختمان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.
برای دریافت عملکرد بهتر از این دستگاه و ماندگاری طولانی مدت، نصب کندانسور باید در زیر سایه شکل بگیرد.

2. درخت بوته یا گیاهان

از جمله مسائل مهم دیگر برای نصب کندانسور در کنار بوته یا گیاهان و یا درختان است. سایه درختان، می‌تواند جایگزین بسیار مطلوب و مناسبی برای یک سایه بان باشد.

در صورتی که استفاده از سایه درختان، به عنوان سایه بان، یک فرایند بسیار اشتباه است. اگر تمایل به بهره‌مندی از سایه درختان برای سایه بان دارید، این فکر غلط را کنار بگذارید.

استفاده از سایه درخت، با توجه به موقعیت آب و هوایی یا خطای انسانی، امکان قطع شاخه درخت وجود دارد. با قطع سازی شاخه درخت، منجر به بروز مشکل برای یونیت کندانسور به وجود می‌آید. برخی از افراد، سایه بوته و یا درختان به عنوان سایه بان را، در اصل به عنوان کاهش هزینه برای خرید سایه بان می‌دانند.
این بوته‌ها، گل‌ها و هرگونه گیاهان منجر به قطعی اکسیژن در مسیر جریان هوا می‌شوند. دستگاه برای کسب عملکرد صحیح، نیاز به جریان هوای مناسب در ساختار درونی خود دارد.
پس اگر کندانسور در زیر سایه درخت قرار بگیرد، منجر به خفگی برای گیاه و دستگاه می‌شود.

دستگاه موتور کندانسور

3. چاله‌ها و برآمدگی‌ها

از نکاتی که برخی از افراد، به صورت معمول نسبت به استفاده از کندانسور مناسب می‌دانند؛ چاله‌ها و برآمدگی‌ها می‌باشند.
در واقع، برای کسب عملکرد مناسب برای کندانسور و گردش استاندارد مایعات در داخل آن، مطلوب‌ترین نکته، قرارگیری دستگاه کندانسور در سطح صاف است.

به هیچ وجه کولر گازی خودتان را در روی برآمدگی‌ها چاله‌ها و مخصوصاً محیط‌های ناهموار نصب نکنید. برای دریافت زمین صاف و مسطح، ابتدا فضای مناسبی را برای نصب کندانسور، به وجود آورید.

4. امنیت یونیت کندانسور

از نکات مهم برای کندانسور، امنیت برای یونیت آن است. بهترین حالت ممکن برای نصب کندانسور در فضای مناسب، در اصل، دور سازی فضای آن، از دسترس کودکان است.

بهترین فضا برای قرارگیری کندانسور و نصب آن، به دور از ضربه‌های فیزیکی و یا ناخواسته به دستگاه است. در اصل، از بروز آسیب و صدمات اتفاقی یا ناخواسته بر روی دستگاه به شدت جلوگیری می‌شود.
بنابراین محل نصب کندانسور، از فاکتور‌های بسیار مهم است.

بایدها و نبایدها نصب کندانسور

در زمان نصب کندانسور برای کولر گازی، برخی از افراد، یک باکس فلزی را از فروشگاه تهیه می‌کنند. با تهیه باکس فلزی از فروشگاه، آن را در یونولیت قرار می‌دهند.

در صورتی که باید اطمینان خود را نسبت به خط انتقال مبرد و موارد دیگر، به درستی کسب کرده باشند. در صورت عدم نصب خطوط به درستی در مکان مشخص خود، بروز اختلال برای عملکرد دستگاه کندانسور، شکل می‌گیرد.

بروز این نوع از اختلالات، منجر به شکل گیری معضلات بعدی استفاده از دستگاه می‌شود. با نصب کندانسور در فضای مشخص، باید تمامی تجهیزات و لوازم آن را آماده نمایید. در صورت استفاده از لوازم و تجهیزات آماده آن، به شکل مطلوب آن را مورد استفاده قرار دهید.
ممکن است نصب سیستم کندانسور برای شما مقدار پرهزینه به نظر برسد.

البته بهره‌مندی از تجهیزات با کیفیت از نظر قیمت، هزینه بیشتری را برای مصرف کننده به وجود می‌آورد. البته همواره محصولات با کیفیت، از نظر قیمت، نسبت به محصولات با کیفیت اندک، هزینه بیشتری را تخصیص می‌دهند.
در این رابطه، بهره‌مندی از تجهیزات با هزینه بیشتر، منجر به دریافت کیفیت و ماندگاری قابل قبول، در آینده برای مصرف کننده است.

محل قرار گیری دستگاه کندانسور

کارکرد دستگاه داکت اسپلیت اهمیت زیادی دارد، برای همین بهره‌مندی از سرویس کاران ماهر و با تجربه، منجر به نصب استاندارد کولر گازی به شکل درست و مطلوبی می‌شود.
برای نصب و سرویس دستگاه کندانسور کولر گازی، به هیچ عنوان از افراد با مهارت اندک و یا مبتدی استفاده نکنید. افراد مبتدی در کار، تنها منجر به بروز مشکلات بیشتر برای دستگاه می‌شوند.

هر چند که استفاده از افراد مبتدی برای سرویس کاری و نصب دستگاه، هزینه کمتری را نیز نسبت به بهره‌مندی از افراد ماهر دارد. اما، همواره کیفیت کار را در اولویت قرار دهید.

اگر افزایش هزینه، منجر به بهبود در کارایی دستگاه و عملکرد بهتر آن در طولانی مدت می‌شود؛ این ریسک را بپذیرید. بنابراین هزینه‌های خود را در یک زمان و تنها یکبار انجام دهید. برخی از افراد، با تکرار هزینه برای برطرف سازی مشکل دستگاه،

هزینه‌ای بیشتر از آنچه که برای فرد متخصص باید پرداخت کنند را به وجود می‌آورند. بنابراین بهترین راه حل برای کاهش هزینه‌ها، استفاده از افراد ماهر برای تعمیر و سرویس دستگاه کولر گازی و کندانسور است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *