هزینه مصرف برق داکت اسپلیت

زمانی که می‌خواهید میزان مصرف برق داکت اسپلیت را به صورت دقیق محاسبه کنید نخست باید دستگاه داکت اسپلیت را با توجه به نوع نیاز و میزان مساحت ساختمان خود انتخاب کنید تا بتوانید هزینه برق دستگاه را در ماه حساب کنید.
در واقع پیش از مشخص شدن ظرفیت و دیگر الگوریتم‌هایی موجود در دستگاه نمی‌توان به صورت کامل آن را محاسبه کرد اما مهندسان باتجربه و مجرب در این حوزه می‌توانند به طور تقریبی مقادیر آن را با دیگر دستگاه‌ها مقایسه و حدس بزنند.

برای محاسبه‌‌ی هزینه مصرف برق داکت اسپلیت باید فضای موردنظر ساختمان که قرار است با استفاده از داکت اسپلیت برای گرمایش و سرمایش منزل استفاده کنید را در نظر بگیرید. سپس با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، مقدار دقیق بار گرمایشی و سرمایشی را محاسبه نمایید و یا به صورت تقریبی آن را حدس بزنید. برای مشخص کردن ظرفیت دستگاه کافی است که از مراحل زیر میزان مصرف برق داکت اسپلیت را اندازه‌گیری کنید.

مطابق با آخرین قبض برق، قیمت هر کیلووات ساعت مصرف برق را استخراج‌کنید. با مطالعه کاتالوگ دستگاه یا برچسب روی داکت اسپلیت توان ماکزیمم دستگاه را برحسب کیلووات استخراج کنید.

قیمت هر کیلووات ساعت برق را در مصرف برق کل دستگاه در حالت ماکزیمم ضرب کنید.

عددی که به دست می‌آید هزینه مصرف برق داکت اسپلیت است که در یک ساعت کار با توان ماکزیمم را نمایش می‌دهد. در پایان با توجه به اینکه در طول روز چند ساعت و با چند درصد ظرفیت کل، دستگاه کار می‌کند می‌توانید میزان مصرف برق داکت اسپلیت را به صورت روزانه و سپس ماهانه محاسبه کنید.

مصرف برق داکت اسپلیت در زمستان

مصرف برق داکت اسپلیت در زمستان

راه حل‌هایی برای کاهش مصرف انرژی داکت اسپلیت وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را اجرا کنید، در صورتی که بخواهید در زمستان میزان مصرف برق داکت اسپلیت را محاسبه کنید زمانی که دستگاه در حالت گرمایش کار می‌کند به دو شکل است.

  1. با تغییر روند فعالیت دستگاه با استفاده از سوپاپ چهار طرفه مخصوص و با همان تجهیزات قبلی، حالت سرمایشی به گرمایشی تبدیل می‌شود. به همین خاطر مدل دستگاه داکت اسپلیت بسیار مهم است مثلاً اگر دستگاه شما مدل ال جی باشد میزان توان در حالت گرمایشی داکت اسپلیت برابر با 5.2 کیلووات است که با ضرب همان اعداد هزینه برق داکت اسپلیت در هر ماه زمستان معادل 101228 تومان خواهد شد.
  2. شما می‌توانید به جای اینکه از جریان برق و چرخش کمپرسور سیکل تبرید از طریق موتور الکتریکی برای گرمایش از یک کویل آبگرم درون یونیت داخلی استفاده کنید. این دستگاه آبگرم را توسط یک پکیج گازسوز یا بویلر موتورخانه‌ای و غیره ایجاد شده و به داخل کویل ارسال می‌کند. سپس مصرف برق تنها به میزان چرخش فن یونیت داخلی خواهد بود. به این شکل که شما می‌توانید به جای اینکه سیستم گرمایشی داکت اسپیلت با برق کار کند از گاز شهری استفاده کنید.

عوامل مؤثر بر میزان مصرف داکت اسپلیت

  • دستگاه از نوع on یا of معمولی است یا اینورتر
  • دستگاه مطابق با ظرفیت به طور دقیق محاسبه شده یا خیر

1. دستگاه از نوع on یا of معمولی است یا اینورتر

احتمالاً این روزها زیاد با کلمه اینورتر به گوشتان خورده است. قیمت این نوع داکت اسپلیت‌ها نسبت به دستگاه‌هایی که فاقد اینورتر هستند و با کلیدهای of و on کار می‌کنند، بسیار بالا است. مهم‌ترین نکته در مورد مزیت‌های اینورتر که در اختیار ما قرار دارد این است که هزینه برق داکت اسپلیت در ماه بسیار ناچیز است.

عوامل مؤثر بر میزان مصرف داکت اسپلیت

ساختار این دستگاه به این صورت است که سیستمی که تحت عنوان اینورتر در کنار کمپرسور تعبیه شده است وظیفه کاهش یا افزایش دور کمپرسور به صورت کاملا دقیق و بر اساس بار برودتی یا حرارتی درخواستی از طرف کاربر است. به این معنا است که اگر تصور کنید که در ساعات خاصی از شبانه‌روز مثلاً 60 درصد از ظرفیت کل دستگاه را نیاز داشته باشید تا محیط به دمای مطلوب برسد.

در صورتی که دستگاه قابلیت اینورتر را داشته باشد می‌تواند دور کمپرسور را به صورت اتوماتیک تنظیم کرد تا تنها به اندازه همان 60 درصد انرژی مصرف کند با این اقدام می‌توان تا حدود زیادی در مصرف برق داکت اسپلیت در ماه صرفه‌جویی کرد.

2. دستگاه مطابق با ظرفیت به طور دقیق محاسبه شده یا خیر

یکی از بهترین و تأثیرگذارترین روش‌ها برای بهینه‌سازی مصرف برق داکت اسپلیت اینورتر یا معمولی of/on است که بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که قدرت و ظرفیت سرمایشی و گرمایشی آن دقیقاً با میزان قدرت مورد نیاز برابری کند. منظور این است که دستگاهی را انتخاب نکنید که ظرفیتش بیشتر یا کمتر از ظرفیت مورد نیاز باشد. چنانچه که ظرفیت دستگاه زیاد باشد دمای محیط با سرعت زیادی به دمای موردنظر شما می‌رسد در نهایت کمپرسور دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود تا بعد از رسیدن به دمای محیط به دمای درخواستی دوباره روشن می‌شود و کار می‌کند.

زمانی که دستگاه داکت اسپلیت به صورت مداوم استارت و استپ شود باعث بروز مشکلاتی می‌شود از جمله:

  • کمپرسور به دلیل ایستایی که دارد در ابتدای دوران، برق زیادی یا به آمپر بیشتری مصرف می‌کند و این مسئله باعث افزایش مصرف برق داکت اسپلیت می‌شود.
  • از دیگر دلایل خاموش و روشن کردن مکرر دستگاه موجب فرسوده شدن و خراب شدن داکت اسپلیت می‌گردد و برای تعمیرات دستگاه نیز باید هزینه‌های زیادی را متحمل شوید همچنین به صورت غیرمستقیم سبب افزایش مصرف برق به دلیل فرسودگی می‌شود.

انتخاب داکت اسپلیت

مهم‌ترین نکته در هنگام انتخاب دستگاه داکت اسپلیت که لازم است به آن توجه کنید این است که حتما از یک فروشگاه معتبر و شناخته‌ شده خرید کنید.
چنانچه قصد خرید یک سیستم تهویه مناسب، بهینه و کارآمد دارید، می‌توانید با الکترومگا گلپایگان تماس بگیرید و از کارشناسان متخصص و باتجربه‌ی ما در این زمینه مشورت بگیرید تا یک انتخاب خوب و مطمئنی داشته باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *