اجرای سیستم گرمایشی داکت اسپیلت

در سال‌های اخیر سیستم تهویه داکت اسپلیت بر اساس نیازهای افراد به بازار عرضه شد. داکت اسپلیت‌ها یکی از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی هستند موجود هستند که بیشترین کاربرد را در ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی دارند.

سیستم سرمایشی این دستگاه مشابه کولرگازی است که با استفاده از کویل آبگرم انجام می‌شود. بهتر است برای راه‌اندازی گرمایش داکت اسپلیت در زمستان تدابیری اندیشه شود.

چگونگی اجرای سیستم گرمایشی داکت اسپیلت

داکت اسپلیت دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی است که با آغاز فصل زمستان و سرد شدن هوا باید سیستم گرمایشی دستگاه تنظیم شود تا بتوانیم از این دستگاه در زمستان بهره ببریم و یک محیط گرم و خوشایندی داشته باشیم. برخی از افراد گمان می‌کنند که تنها با زدن کلید مد بر ریو ریموت کنترل سیستم گرمایشی داکت اسپلیت تنظیم خواهد شد.
در صورتی که این طور نیست. برای اجرای سیستم گرمایشی داکت اسپیلت در فصول سرد سال باید از مرکزی که خدمات به شکل داکت اسپلیت است کمک بگیرید و از آن‌ها بخواهید که اقدامات مربوط به راه‌اندازی دستگاه را انجام دهند تا از این طریق فرایند داکت اسپلیت به مشکل روبرو نشود.

مراحل تنظیم داکت اسپلیت

مراحل تنظیم داکت اسپلیت شامل:

  1. شستشو و تمیز کردن داکت اسپلیت
  2. توجه به فویل آبگرم در مجاورت اوپراتور
  3. تغییر حالت داکت اسپلیت از سرمایش به گرمایش
  4. باز کردن شیرهای ورودی و خروجی آب گرم
  5. توجه به نحوه قرارگیری یونیت یا اپراتور اصلی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

چگونگی راه‌اندازی سیستم گرمایش داکت اسپیلت

1. شستشو و تمیز کردن داکت اسپلیت

با شروع فصل زمستان و کاهش دما نخستین اقدام که باید در مورد تنظیمات موتور داکت اسپلیت انجام دهید. این است که باید یونیت داخلی دستگاه را تمیز کنید؛ به این خاطر که با روشن کردن دستگاه در فصول گرم سال فیلترها، دریچه‌های خروجی و فین‌های کندانسور پر از گرد و خاک و آلودگی‌ها است به همین دلیل این مسئله می‌تواند باعث مسدود شدن لوله‌ها شود و از انتقال مایع گرم جلوگیری کند.

قبل از شستشو و تمیز کردن بخش‌های داخلی و خارجی داکت اسپلیت، دریچه دستگاه را بررسی کنید سپس آن را از دستگاه جدا کنید تا به آسانی بتوانید با دقت کامل کارهای لازم را انجام دهید. سپس سایر بخش‌ها را تمیز کنید. در صورتی  که بسیار کثیف است می‌توانید از مواد شوینده استفاده کنید تا تمام گرد و خاک‌های ناشی بر روی فیلترها و دریچه‌ها از بین برود.

2. توجه به کویل آبگرم در مجاورت اپراتور

بسیار اهمیت دارد  که خروجی داکت اسپلیت‌ها در بخش‌های مختلف بسته نباشد. حداکثر به میزان 50 درصد خروجی داکت اسپلیت‌ها باید بسته باشد. دلیل این امر وجود جریان هوا کافی در کویل و اپراتور و پیشگیری از یخ‌زدگی است.

مراحل تنظیم داکت اسپلیت

3. تغییر حالت داکت اسپلیت از سرمایش به گرمایش

برای راه‌اندازی سیستم گرمایش داکت اسپلیت باید حالت دستگاه را بر روی Mode قرار دهید. در این مرحله با استفاده از کنترل دستگاه می‌توانید وضعیت دستگاه را بر روی حالت Hot بگذارید. سپس دما مورد نظر خود را بین 18 تا 25 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. سپس متوجه خواهید شد که دستگاه هوای گرم مناسبی را به محیط پیرامون شما توزیع می‌کند.

بر اساس مدل ریموت کنترل داکت اسپلیت شما می‌توانید دماهای مختلفی تنظیم کنید. سپس با تنظیم کرد دما می‌توانید دمای مورد نظر خود را در مطابق با فصلی که در آن هستید تنظیم کنید. داکت اسپلیت‌ها از دمای 18 درجه به بالا شروع می‌شوند که باعث افزایش دما می‌شود. در واقع میزان درجه دمایی که توسط شما تنظیم می‌شود دما قطع یا دمای پایان هواساز داکت اسپلیت است.

4. باز کردن شیرهای ورودی و خروجی آب گرم

نکاتی برای بهینه سازی انرژی با دستگاه داکت اسپلیت وجود دارد که در صورت اجرای صحیح آن‌ها در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود. برای راه‌اندازی سیستم گرمایشی داکت اسپلیت باید شیرهای خروجی و وردی آبگرم را باز کنید. چنانچه که گرمایش ساختمان از طریق موتورهای مرکزی انجام شود باید شیر فلکه‌های ورودی و خروجی آبگرم که به کویل آبگرم دستگاه متصل هستند را باز کنید.

در صورتی که گرمایش واحد به صورت جداگانه با استفاده از پکیج باشد می‌توانید با روشن کردن بخش‌های گرمایش پکیج  این مرحله را به پایان برسانید. در پایان باید حتما هواگیری شیرها را انجام دهید.

5. توجه به نحوه قرارگیری یونیت یا اپراتور اصلی

باید به چگونگی قرارگیری یونیت یا اپراتور اصلی توجه داشته باشید تا مکان ورودی و خروجی هوا به اندازه مورد نظر باز باشد تا بر روی چرخش مشکلی ایجاد نشود. در حال  حاضر شما می‌توانید با آسانی وضعیت داکت اسپلیت خود را تغییر دهید و دمای دلخواه برای فضای خود انتخاب کنید.

امیدواریم که با ارائه این محتوا توانسته باشیم نحوه راه‌اندازی سیستم گرمایشی داکت اسپلیت در زمستان را به شما به خوبی آموزش دهیم تا خودتان بتوانید بدون کمک گرفتن از دیگران این کار را به راحتی انجام دهید. چنانچه که به هر دلیلی نمی‌خواهید تنظیمات داکت اسپلیت را انجام دهید بهتر است از افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، کمک بگیرید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *