بهره‌مندی از دستگاه داکت اسپلیت

به کار بردن هر دستگاهی که بتوان از آن برای گرم کردن یا سرد کردن محیط استفاده کرد باید ویژگی‌هایی را در خود داشته باشد تا بتوان با استفاده از این خصوصیات به شکل درستی از آن‌ها بهره‌مند شد.
گاهی اوقات نیاز انسان‌ها مقوله‌ای می‌شود تا بتوان دستگاه‌هایی را تولید و یا خرید که میزان هدفمند بودن در ساخت آن مشخص باشد.

بهره‌مندی از دستگاه داکت اسپلیت

یکی از دستگاه‌هایی که امروزه در بیشتر مناطق می‌توان از آن بهره‌مند شد دستگاه داکت اسپلیت است. برخی از دستگاه‌ها وجود دارند که تنها می‌توان آن‌ها را در مناطق خاصی مورد استفاده قرار داد.
بنابراین نکته‌ای که باید به آن دقت کرد بهره وری از دستگاهی می‌باشد که بتوان آن را در موقعیت‌های متفاوتی مورد استفاده قرار داد.
در هر صورت باید این نکته را مدنظر قرار داد که هر دستگاه خاصیت و کارکرد خود را می‌تواند داشته باشد.
کارکرد دستگاه داکت اسپلیت برای تمام فصول است، دستگاه داکت اسپلیت می‌تواند هم به صورت گرمایشی و هم سرمایشی فرایند کاری خود را انجام دهد در این صورت میزان برقی که از آن استفاده می‌شود در هر دو صورت یکی خواهد بود.

  • نکته

البته در رابطه با بهره‌مندی از دستگاه‌های داکت اسپلیت باید این نکته را در نظر داشت که در ایران به جای استفاده از برق از گاز بهره برده می‌شود.
یکی از دلایلی که در ایران از گاز بهره برده می‌شود به این خاطر خواهد بود که از نظر اقتصادی به صرفه است و نیاز به هزینه زیادی ندارد.
در هر منطقه‌ای با توجه به شرایط آب و هوایی که در آن وجود دارد باید این گزینه را در نظر داشت که بهره‌مندی از دستگاه داکت اسپلیت با این شرایط می‌تواند تطابق خاصی را ایجاد کند.
دستگاه داکت

به طور مثال برای مناطقی که سردسیر هستند بهره بردن از دستگاه‌هایی که گرمایش مطبوعی را ایجاد می‌کنند گزینه مهمی است. بنابراین بهره بردن از دستگاه داکت اسپلیت به همراه کویل آب گرم که در قسمت داخلی دستگاه ایجاد شده است بسیار مهم است.
البته مسیری که برای این بخش به کار برده می‌ شود به این صورت است که از طرف پکیج یا بویلر به قسمت موتورخانه متصل می‌شود. بنابراین زمانی که شرایط آب و هوایی کاهش پیدا می‌کند به طور مثال در فصل‌های پاییز و زمستان مسیر آب گرم به خوبی برای دستگاه به وجود آمده است.
در اصل آب گرم به راحتی وارد دستگاه کویل شده و این که دستگاه با چرخش فن کار خود را آغاز می‌کند.

هنگامی که فن به چرخش در می‌آید باعث می‌شود که میزان گرمایی که باید به محیط داده شود به شدت افزایش پیدا کند و وارد تمامی قسمت‌هایی که به دستگاه داکت اسپلیت منتهی می‌شود برسد. با توجه به این موضوع باید گفت که دستگاه داکت اسپلیت برای نواحی که به شدت سردسیر هستند و در فصل زمستان میزان سرمایی که برای آن‌ها وجود دارد بسیار زیاد است مناسب خواهد بود.

رقابت بی نظیر برای دستگاه داکت اسپلیت

یکی از مطالبی که برای دستگاه داکت اسپلیت وجود دارد به وجود آمدن رقیبانی در رابطه با آن می‌باشد. بنابراین یک دستگاه سال‌های متمادی نمی‌تواند کار خود را انجام دهد؛ زیرا در یک زمان مشخص امکان خواهد داشت که دستگاه جدید‌تری وارد بازار شود که کارکرد و تنظیمات متفاوتی را از خود به نمایش بگذارد.
مینی چیلر و فن کویل دو سیستمی می‌باشند که توانسته‌اند خود را رقیب سرسختی برای دستگاه داکت اسپلیت کنند.
بنابراین این دو دستگاه توانسته‌اند که دمای متفاوتی را برای هر زمان و هر محیطی ایجاد کنند.
در اصل هر دستگاهی که با فن کویل به صورت جداگانه مورد استفاده قرار داده شود می‌تواند از نظر دمایی که برای کارکرد آن به وجود می‌آید تنظیماتی را برای خود ایجاد کند.
در اصل کنترل کنندگی خوبی برای این دستگاه به وجود آمده است که به شدت ارزشمند است و همین موضوع باعث شده است که بهره وری از این دستگاه نسبت به سایر دستگاه رو به فزونی باشد. هر چه درصد دستگاه‌هایی که از آن‌ها بهره برده می‌شود، افزایش یافته باشد می‌تواند گزینه‌ای برای سودآوری ایده آل برای هر تولیدی باشد که این وسایل با ایجاد می‌کند.

مینی داکت اسپلیت

بنابراین بهره وری از دستگاه فن کویل به صورتی است که آن را در هر مکانی می‌توان مورد استفاده قرار داد. در این شرایط باید گفت که دستگاه داکت اسپلیت نمی‌تواند این ویژگی را در خود داشته باشد و با توجه به این موضوع یکی از ضربه‌های مهمی که از نظر اقتصادی به این دستگاه زده می‌شود در رابطه با کنترل کنندگی کمی است که برای آن وجود دارد.
بنابراین سیستم فن کویل با توجه به این ویژگی که دارد می‌تواند به عنوان یکی از دستگاه‌های کامل و استاندارد در رابطه با میزان گرما و سرمایی که در محیط باید ایجاد کند و هر یک از این دو فاکتور نیز باید به صورت مستقل و جداگانه انجام شود خواهد بود.

یکی از مطالب دیگری که در رابطه با دستگاه فن کویل باید بیان کرد نسبت به دستگاه داکت اسپلیت به این صورت می‌باشد که در صورتی که بهره وری از چند فن کویل جایز نباشد به راحتی می‌توان یک یا چند موتور فن کویل را خاموش کرد؛ در این صورت است که میزان انرژی که در رابطه با این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد به شدت کاهش می‌یابد.

با این حال با توجه به اندازه‌های کوچکتری که این دستگاه نسبت به دستگاه داکت اسپلیت از خود دارد باید گفت که فن‌هایی که در آن‌ها به کار رفته است می‌توانند میزان کمتری از صدا را به خود اختصاص دهند. بنابراین میزان صدای کم می‌تواند گزینه‌ای باشد که هر ساختمان و یا واحدی به آن نیاز خواهد داشت.
مسئله‌ای که در رابطه با دستگاه مینی چیلر وجود دارد به این صورت است که آن را در بیرون از ساختمان و یا هر محل دیگری می‌توان قرار داد تا این که از نظر ظاهری، ساختمان بتواند زیبایی خود را در این مرحله به دست آورد.
بنابراین به راحتی نیز می‌توان آن را به سیستم فن کویل می‌توان وصل کرد بنابراین دستگاه مینی چیلر به دستگاه فن کویل متصل می‌شود.
نکته دیگری که وجود دارد در رابطه با نصب و لوله کشی آن است که به شدت ساده است و پیچیدگی زیادی در آن وجود ندارد. با این حال دستگاه داکت اسپلیت و سیستم‌های فن کویل و مینی چیلر‌ها رقابت تنگاتنگی را به راه انداخته‌اند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *