ویژگی خودکار دستگاه داکت اسپلیت

برای بهره‌مندی از دستگاه داکت اسپلیت گزینه‌های زیادی وجود دارد که هر یک از آن‌ها خاصیت‌های ویژه‌ای را به خود می‌گیرند. با توجه به این موضوع باید نحوه استفاده و بهره‌مندی از هر یک را به خوبی در نظر داشت تا بتوان به صورت هدفمند از گزینه‌های موجود بهره‌مند شد.
برای دستگاه داکت اسپلیت یک ویژگی وجود دارد و آن هم ویژگی خودکار دستگاه داکت اسپلیت است.

بنابراین در نگاه اول ویژگی خودکار دستگاه داکت اسپلیت یکی از ویژگی‌های بی نظیری می‌باشد که باید از آن بهره‌مند شد. در هر صورت باید گفت که خودکار بودن دستگاه نمی‌تواند فرایندی باشد که بتوان از آن به عنوان بهترین حالت ممکن یاد کرد.
زمانی که دستگاه در حالت خودکار فعالیت خود را انجام می‌دهد در اصل برای این که بتواند دما را در حالت متعادلی ایجاد کند تلاش خود را انجام می‌دهد.
برای این که بتوان دمای پایداری را ایجاد کرد به این شکل کار خود را انجام می‌دهد که بتواند در زمانی که دمای اتاق به شدت سرد است آن را گرم کند و همین طور بالعکس تا بتواند دمای اصلی محیط را حفظ نماید.

بنابراین برای به دست آوردن این دو حالت از دما دستگاه داکت اسپلیت به شدت به کار خود ادامه می‌دهد و این که برای انجام دادن این کار انرژی زیادی را نیز به جان می‌خرد تا این که انعکاس دریافت این همه انرژی در نهایت در میزان قبوض خود را نشان می‌دهد.
بنابراین توصیه می‌شود که برای بهترین کارکرد دستگاه داکت اسپلیت از تایمر کمتر استفاده شود مگر در زمان‌های بسیار خاص که نیاز به تایمر ضروری می‌باشد. در صورتی که تایمر علاوه بر این که میزان هزینه‌هایی را که برای انرژی انجام می‌شود را افزایش می‌دهد در اصل کمک چندانی را صرفه جویی در انرژی را ایجاد نمی‌کند.
بنابراین برای به دست آوردن حداکثر کارایی که برای دستگاه داکت اسپلیت وجود دارد باید از دمای متناسب و استانداری که برای آن ایجاد شده است بهره‌مند شد که ما بین 21-18 درجه سانتیگراد است.

دستگاه داکت اسپلیت

از بین بردن رطوبت بیش از اندازه در محیط

رطوبت یکی از فاکتور‌هایی می‌باشد که اگر در محیط به وجود آید به شدت اذیت کننده است.
بنابراین در فصل‌های گرم سال به وجود آمدن رطوبت به شدت بیشتر است و در نهایت قاتل اصلی برای محیط به حساب می‌آید.
در صورتی که اگر میزان رطوبتی که در محیط وجود دارد به اندازه‌ای باشد که آزاردهنده نباشد و در اصل برای ماندگاری محیط در حالت طبیعی به کار برده شود می‌توان گفت که اوضاع بهتر و متناسب‌تری را در این شرایط به دست می‌آید.
یکی از ویژگی‌هایی که برای دستگاه داکت اسپلیت وجود دارد رطوبت گیر است در اصل این ویژگی منجر به این می‌شود که بتوان به راحتی تمامی رطوبت‌هایی را که در محیط به صورت نامطلوب به وجود می‌آیند را از بین برد و از هوای متعادلی بهره‌مند شد.

یکی از گزینه‌های دیگری که برای بهره‌مندی از دستگاه داکت اسپلیت وجود دارد بهره‌مندی از فضایی است که در آن راه نفوذی به بیرون وجود نداشته باشد.
بنابراین برای این که فشار زیادی به دستگاه وارد نشود گزینه مطلوب و بهینه‌ای که باید برای آن در نظر داشت باز نگذاشتن درب و پنجره‌ها می‌باشد.
بنابراین تا زمانی که دستگاه فعالیت خود را انجام می‌دهد نباید در و یا پنجره‌ای باز باشد؛ زیرا میزان خنک کنندگی که دستگاه از خود دارد از طریق پنجره به بیرون می‌رود و این مسئله باعث می‌شود که دستگاه فشار بیشتری برای این که بتواند خنک کنندگی خوبی را از خود ایجاد کند را انجام دهد.
البته این موضوع هم به خود دستگاه فشار زیادی می‌آورد و هم این که انرژی زیادی نیز به هدر می‌رود.

دستگاه داکت اسپلیت

یکی از بخش‌هایی که برای دستگاه داکت اسپلیت وجود دارد فیلتر‌هایی می‌باشد که در قسمت جلویی آن تعبیه شده است که بر روی عملکرد موتور داکت اسپلیت تاثیر می‌گذارد.
با توجه به این موضوع باید گفت که فیلتر تمامی گرد و غبار و همین طور باکتری‌هایی را که در هوا وجود دارد را خواهد گرفت.
بنابراین برای این که بتوان از این قسمت به خوبی استفاده کرد باید برای فیلتر‌ها تمیزکاری خوبی را انجام داد.
در این رابطه باید گفت که هر چه میزان تمیزکاری که برای فیلتر دستگاه انجام می‌شود به شکلی باشد که در مدت زمان کوتاه‌تری انجام شود کارکرد دستگاه نیز بهتر است.
زمان مناسب برای تمیز کردن فیلتر دو روز در هفته می‌باشد که انجام دادن آن کار دشواری نخواهد بود. برای تمیز کردن فیلتر‌های موجود در دستگاه داکت اسپلیت ابتدا باید دستگاه را خاموش کرد. بعد از این که دستگاه خاموش شد فیلتر‌ها از قسمت داخلی دستگاه خارج می‌کنیم.

زمانی که فیلتر خارج می‌شود باید آن را با مواد شوینده متناسب به همراه آب شستشو داد. بنابراین تمامی آلودگی‌هایی که در فیلتر جمع شده است به راحتی از بین می‌رود و یک فیلتر تمیز و بدون آلودگی را می‌توان در دستگاه قرار داد.
برای از بین بردن آلودگی‌هایی که در قسمت فیلتر دستگاه وجود دارد را می‌توان با مایع آب و صابون به خوبی تمیز کرد. بنابراین بعد از تمیز کردن فیلتر دستگاه، باید آن را در محل مورد نظر قرار داد و بعد از جایگیری مناسب برای فیلتر دستگاه را روشن کرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *