ملاک‌های انتخاب اسپلیت

بیشتر کاربران قصد خرید یک دستگاه تهویه برای منازل یا محیط کارشان دارند، برای انتخاب اسپیلت یا کولر گازی شک دارند. این دو دستگاه شباهت‌های بسیاری نسبت به یکدیگر دارند. اسپیلت یکی از مدل‌های کولر گازی است که کار خنک‌سازی محیط را انجام می‌دهد. مزایای داکت اسپلیت فوق‌العاده است و نسبت به کولرهای گازی عملکرد متفاوتی دارند.

ملاک‌های انتخاب اسپلیت یا کولر گازی

از ملاک‌های انتخاب اسپلیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان مصرف برق
  • ساختار فیزیکی
  • قدرت خنک‌کنندگی
  • ویژگی‌های مختلف
  • دفع حشرات
  • قیمت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. میزان مصرف برق

از مهم‌ترین ویژگی‌ها و ملاک‌های خرید کولرگازی می‌توان به میزان مصرف انرژی برق اشاره نمود. با بالا رفتن نرخ برق نگرانی کاربران درباره استفاده از کولر گازی دو چندان شده است. این در صورتی است که با مصرف برق اسپلیت‌ها نسبت به کولرهای گازی مصرف برق کمتری دارند. با توجه به برچسب انرژی اسپیلت‌ها علامت A یک از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ویژگی‌های منحصرب ه‌ فرد این خنک‌کننده‌ها محسوب می‌شود.

ملاک‌های انتخاب اسپلیت

2. ساختار فیزیکی

چنانچه که ساختار فیزیکی دستگاه و تأثیر آن بر دکوراسیون منزلتان برایتان مهم است خوب است که بین اسپلیت یا کولر گازی، اسپلیت را انتخاب کنید. این دستگاه طراحی بسیار زیبایی دارد. در حال حاضر رنگ‌بندی کولرهای گازی در کشور ایران در دو رنگ سفید و نقره‌ای ارائه می‌شود؛ اما کولرهای گازی هستند که در رنگ‌های و متریال‌های مختلف اعم از چوب، مشکی متالیک، شیری یا در رنگ‌بندی‌های سبز و آلبالویی مشاهده می‌شوند. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که رنگی که برای دستگاه اسپلیت خود انتخاب می‌کنید  باید با دکوراسیون منزلتان همخوانی داشته باشد. دلیل پرفروش بودن رنگ‌های سفید، نقره‌ای و شیری به خاطر هماهنگ بودن و مطابقت آن با فضاهای مختلف است.

3. قدرت خنک‌کنندگی

یکی از ملاک‌های قابل توجه هنگام خرید اسپیلت توجه به قدرت خنک‌کنندگی دستگاه است. میزان سرمادهی کولر و اسپیلت BTU است به هر میزانی که عدد کنار این آن زیاد باشد یعنی دستگاه در زمان مشخص سرمادهی زیادی دارد. قدرت خنک‌کنندگی اسپیلت‌ها از BTU 900 تا BTU 9600 در مدل‌های متنوع متغیر است. اسپیلت‌ها قدرت خنک‌کنندگی بسیاری دارند بر همین اساس است که استفاده از آن‌ها از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است.

4. ویژگی‌های مختلف

دستگاه اسپلیت ویژگی‌های مختلف زیادی نسبت به کولرهای گازی دارد. اسپلیت‌ها قابلیت‌های متعددی دارند که استفاده از آن‌ها برای کاربران قابل توجه است. دستگاه اسپلیت قادر است تا دمای محیط را در طول شب به آرامی افزایش دهد تا کاربر خواب آسوده‌ای داشته باشد. برندهای مختلفی برای رقابت با سایر دستگاه‌های دیگر قابلیت‌ها و آپشن‌های اضافه ای دارند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید بعضی از اسپلیت‌ها حتی قابلیت پخش موسیقی را هم دارند.

مقایسه کولر گازی با داکت اسپیلت

5. قابلیت دفع حشرات

یکی از فوق‌العاده‌ترین قابلیت‌های اسپلیت‌ها قابلیت دفع حشرات است تا شما زمانی که خوابیده هستید بتوانید به راحتی استراحت کنید.

6. قیمت

مهم‌ترین و اساسی‌ترین ملاک انتخاب اسپلیت یا کولرگازی قیمت آن است، به طوری که این تفاوت قیمت در قیمت فن داکت اسپلیت و سایر قطعات اسپلیت به وضوح مشاهده می‌شود. با ویژگی‌ها و آپشن‌هایی دستگاه اسپلیت طبیعتاً انتظار می‌رود که قیمت اسپیلت نسبت به کولر گازی بیشتر باشد. در صورتی که برای خرید این دستگاه بودجه کافی ندارید می‌توانید یک کولر گازی با ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که مطرح شد خریداری کنید؛ اما اگر بخواهید میزان خنک‌کنندگی اسپلیت با کولر گازی را بدانید باید گفت که اسپلیت‌ها بهترین گزینه برای فضاهای محدود و کوچک مانند منازل و شرکت‌ها می‌باشند.

مقایسه کولرگازی با داکت اسپیلت

داکت اسپیلت یک نمونه از سیستم‌های تهویه کانال دار است که برای سرمایش و گرمایش محیط مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما به علت کانال کشی‌هایی که برای این دستگاه انجام می‌شود می‌توان از میزان دما و حرارت همزمان چند اتاق استفاده کرد.
چنانچه که کولرگازی و اسپیلت‌های دیواری فاقد این امکانات هستند. از دیگر تفاوت‌های کولرگازی و داکت اسپیلت محل نصب آن‌ها است که باید حتما برای داکت اسپیلت‌ها سقف کاذب استفاده کرد.

خرید اسپیلت یا کولرگازی از مراکز معتبر

در صورتی که قصد خرید کولرهای گازی یا اسپیلت دارید. توصیه می‌شود که حتما از مراکز و فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا از خرید خود اطمینان حاصل کنید. چنانچه در مورد انتخاب اسپلیت یا کولرگازی سوالی دارید می‌توانید با مشاوران متخصص در الکترومگا تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *