مزایای داکت اسپلیت

داکت اسپلیت را از جنبه‌های مختلفی مشابه با اسپلیت‌های معمولی می‌باشد که تفاوت منحصر به فردی با آن دارد. به صورت کلی از داکت اسپلیت‌ها برای این استفاده می‌شود که از هوای برگشت داخل در هر واحد بهره می‌گیرد تا بتواند کارایی دستگاه را ارتقا دهد و این موضوع باعث می‌گردد که مصرف سوخت به حداقل ممکن برسد. قیمت فن داکت اسپلیت و سایر تجهیزات آن در بازار نوسان دارد از این رو روش‌های صحیح نگهداری کولرگازی و داکت اسپلیت دوام و عمر دستگاه را افزایش می‌دهد و مانع از خراب شدن آن می‌شود.
بهتر است بدانید که سرمایش و گرمایش در این نوع سیستم‌ها توسط گردش هوا در واحد داخلی که از با مکش هوای داخلی انجام می‌شود. کارایی سرمایشی این داکت اسپلیت‌ها را کاملاً مشابه کولرهای گازی و اسپلیت‌ها عمل می‌کند که برای گرمایش در این نوع سیستم‌ها از کویل آب گرم استفاده می‌شود.

در دستگاه‌های داکت اسپلیت‌ها برای گرمایش هوا را به صورت مستقیم و با استفاده از کانال‌های اجرا شده در همه‌ی اتاق‌ها و مکان‌ها انتشار می‌‌دهد. همانطور که می‌دانید اسپلیت‌ها در دو نوع معمولی و اینورتر تولید و ساخته می‌شوند که نمونه‌های آن در بازار می‌توان یافت. داکت اسپلیت اینورتردار به حسگر دمای داخلی مجهز است که با تغییر دادن فرکانس برق وارد شده به داخل دستگاه تعداد دور و قدرت کمپرسور را بر اساس دمای محیط تغییر می‌دهد.

معایب داکت اسپلیت‌ها

مزایای داکت اسپلیت در مقایسه با سایر سیستم‌های سرمایشی

در این نوع سیستم‌ها که در مقایسه با سیستم‌های مرکزی از استقلال کاملی برخوردار هستند. نسبت به رادیاتور کارایی گرمایشی آن نیز بیشتر می‌باشد در ضمن لوله کشی داکت اسپلیت‌ها از سقف است که حجم لوله کشی آب گرم از طریق این دستگاه‌ها افت پیدا می‌کند در ضمن نیز هزینه‌ی پایانی برای نصب و اجرای داکت اسپلیت‌ها با کویل حدوداً نصف هزینه‌ی سیستم‌های چیلر و مینی چیلر است که این می‌تواند یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مزیت‌های این نوع سیستم گرمایشی و سرمایشی محسوب شود.

با توجه به اینکه داکت اسپلیت‌ها از جداکننده روغن استفاده می‌کنند، این قابلیت وجود دارد که بین یونیت‌های داخلی و خارجی با اختلاف ارتفاع 15 متر لوله کشی انجام دهد که این مسئله باعث می‌شود که در مدت زمان طولانی عملکرد دستگاه به خوبی حفظ گردد. از ویژگی‌های این دستگاه این است که علاوه بر تامین کردن نیازهای سرمایشی و گرمایشی مناسب و مطلوب این امکان را نیز فراهم می‌کند که بین 20 الی 30 درصد در انرژی به ویژه در فصول سرد سال صرفه جویی کند. داکت اسپلیت‌ها نیز قادر هستند که به توسط فیلترهای قابل شستشو، هوا را به خوبی تصفیه کنند و مکانی عاری از آلایندگی را فراهم نمایند.
این وسیله قادر است که به راحتی در هر مکانی که نیاز داشته باشید نصب و راه اندازی کنید و هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد. انتخاب مناسب‌ترین مکان نصب داکت اسپلیت از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. از مزایای داکت اسپلیت این است که برای سردترین و یا گرم‌ترین مناطق نمونه‌های مختلفی با قابلیت‌ها و امکانات متفاوتی طراحی و ساخته شده است.

معایب داکت اسپلیت‌ها

خوب است بدانید که دستگاه‌های سرمایشی و گرمایشی که از این قابلیت برخوردار نیستند که بتواند کنترل زوم بر روی آن‌ها داشته باشید با روشن کردن این دستگاه می‌توانید کلیه فضاها را عبارتند از همه اتاق‌ها، راهروها، سالن‌ها و غیره را در یک درجه دمای مناسب قرار دهد. با توجه به اینکه دمای هوا از طریق‌ترموستات که در بزرگ‌ترین فضای منزل قرار می‌گیرد، اندازه گیری می‌شود و این موضوع موجب به وجود آمدن مسئله بزرگی در داکت اسپلیت‌ها می‌گردد و آن هم برای هم دما کردن بخش‌های یک واحد ساختمانی می‌باشد.

قیمت داکت اسپلیت

در ضمن توجه داشته باشید که این مسئله اشاره می‌کند که در این نوع سیستم که در مقایسه با چیلر و مینی چیلر، برق و انرژی بیشتری استفاده می‌کند. لذا موضوع مهمی که وجود دارد این است که برق داکت اسپلیت‌ها نسبت به اسپلیت‌های دیواری خیلی کمتر است. از دیگر معایبی که می‌توان برای سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مطرح کرد این است که به هیچ عنوان مناسب برای فضاهای با مساحت کم و یا مکان‌هایی که نیاز به سکوت دارند نیستند و توصیه می‌شود که از خرید آن‌ها در این مکان‌ها خودداری شود.

با توجه به این که داکت اسپلیت‌ها یکی از متداول‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع می‌باشند، اما صدایی که از این دستگاه تولید می‌شود که ناشی از الکترو موتور فن داکت‌ها است به علت قرار گرفتن در سقف کاذب می‌تواند باعث آزار استفاده کنندگان گردد. در حال حاضر با تمامی مزایا و معایب داکت اسپلیت‌ها آشنا شدید با آگاهی و اطلاع یافتن از این نوع سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی می‌توانید تا حدود بسیار زیادی در زمان خرید این دستگاه دقت و توجه بیشتری انجام دهید تا در نهایت یک خرید و انتخاب موثر و خوبی داشته باشید.
در بازار ایران نیز به دلایل مختلفی که اعم از کمبود فضا، مشکلات و اتفاق نظراتی در مورد سلیقه و عدم شناخت و آگاهی افراد از جزئیات فنی در انتخاب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستید. با اطلاع یافتن از مزیت‌ها و معایب داکت اسپلیت‌ها و همچنین کارشناسان متخصص و ماهر دما این امکان وجود دارد که انتخاب و خرید آن را برای شما به سهولت برآورده سازد. در ضمن نیز لازم است که شما می‌توانید از امکانات فروش اقساطی، داکت اسپلیت دما تجهیز برای داشتن بهترین خرید بهره مند شوید.

قیمت داکت اسپلیت

برای محاسبه از قیمت داکت اسپلیت که به عوامل مختلفی بستگی دارد اعم از برند، کیفیت، نوع سیستم و سایر موارد دیگر می‌توان اندازه گیری کرد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *