خرید فن کویل

در حال حاضر فن کویل‌ها در انواع مختلف کاستی، سقفی، دیواری، زمینی و کانالی برای مکان‌های مختلف از نوع ظاهر و کاربری در بازار وجود دارد. قیمت موتور فن کویل با توجه به مدلی که دارد، تعیین می‌شود. به یاد داشته باشید که آن‌ها می‌توانند به طور همزمان از وضعیت گرما به حالت سرما و بالعکس تغییر کنند.  یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که این سیستم‌ها ایجاد می‌کنند این است که می‌توانید دمای هر بخش از محیط را به صورت جداگانه کنترل کنید. این باعث می‌شود که تا حد قابل توجهی در مصرف هزینه‌ها و انرژی صرفه جویی شود. در حال حاضر انواع موتور فن کویل زمینی، سقفی و کاستی با ویژگی‌ها و مزایای مخصوص به خود عرضه می‌شود. بهتر است قبل از اقدام برای خرید فن کویل سرمایشی از چپ یا راست بودن محل اتصال لوله‌های آن اطمینان حاصل نمایید.

نکات مهم هنگام خرید فن کویل

در مرحله اول به نوع مورد نظر سیستم‌ها توجه داشته باشید. به عبارت بهتر شما باید دقیقا بدانید که کدام یک از انواع زمینی، سقفی، کاستی و یا دیواری مناسب ساختمان شما خواهد بود. برای این کار می‌توانید از کارشناسان و افرادی که قبل از نصب اقدام به بازبینی محل می‌کنند کمک بگیرید.

مورد بعدی که می‌تواند در هنگام خرید فن کویل بسیار مهم باشد، توجه به ظرفیت هوادهی آن‌ها می‌باشد. از آنجایی که این ظرفیت‌ها با توجه به میزان بار برودتی کل به نسبت این فضا تعیین می‌شود، بنابراین بهتر است با توجه به نظر کارشناس گزینه مناسب‌تری با ظرفیت منطبق و محل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فن کویل

پس از بررسی دو مورد قبل لازم است به ابعاد فن کویل دقت داشته باشید که با توجه به محل مورد نظر بهتر است گزینه‌ای را انتخاب کنید که متناسب با آن و بزرگ‌تر یا بیش از حد کوچک نباشد. از آنجایی که ظرفیت هوادهی این سیستم‌ها بسیار قابل توجه است، می‌توان از آن‌ها در بسیاری از مراکز بزرگ و گسترده استفاده کرد. به عنوان مثال از فن کویل‌های دیواری برای پروژه‌های ساختمانی و از فن کویل‌های کاستی برای انواع پاساژها و مراکز ساختمانی گسترده استفاده می‌شود.

بررسی کویل

منظور از کویل محلی است که به واسطه آن سیال سرد یا گرم عبور می‌کند. جنس آن‌ها معمولا از لوله‌های مسی است که از پوشش‌های حفاظتی آلومینیومی ساخته شده است.  فرایند کار در فن کویل‌ها به این صورت است که هوا با عبور از کویل مسی وظیفه خود را انجام می‌دهد. با این تفاوت که در تابستان آب سرد و در زمستان آب گرم در این سیستم جریان دارد..

اگر به خوبی بدانید که از چه سیستم‌هایی برای محل مورد نظر استفاده کنید می‌توانید با افزایش بازده و کارایی فن کویل به کاهش مصرف انرژی و افت فشار جریان سیال کمک کنید. با این حال اگر لازم است به صورت همزمان و در طول روز برای تامین هوای سرد و گرم اقدام کنید، بهتر است از سیستم‌هایی استفاده کنید که دارای دو کویل جداگانه هستند. این نمونه‌ها معمولا فن کویل‌های چهار لوله‌ای نام دارند.

فن کویل‌هایی که دارای دو لوله هستند برای رفت و برگشت آب تعبیه شده‌اند. این در حالی است که مدل‌های چهار لوله‌ای دو لوله رفت و برگشت برای آب گرم و دو لوله برای رفت و برگشت آب سرد دارند.

به همین دلیل است که مدل‌های چهار لوله این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که بتوانید در طی روز همزمان هوای سرد و گرم را در محیط توزیع کنید. به یاد داشته باشید که برای تهیه یک فن کویل ۴ لوله‌ای نیاز به شیر برقی خواهید داشت تا به کمک فرمان ترموستات در دو کویل آب سرد یا گرم جریان پیدا کند.

فن کویل

نکات اصلی برای استفاده از فن کویل

در ابتدا بهتر است توجه داشته باشید که مراحل نصب توسط کارشناس و تحت نظارت نمایندگی که محصول از آن خریداری شده انجام شود. آن‌ها معمولاً برای تنظیم آب در بین مسیر خروجی اپراتور به سمت کویل آب سرد و برای خاموش و روشن کردن به موقع از پمپ‌های سیرکولاتور استفاده می‌کنند.

آنجایی که گرمادهی فن کویل‌ها نسبت به سیستم‌هایی مانند رادیاتورها بیشتر است اگر می‌خواهید برای ساختمان‌های قدیمی از این وسایل استفاده کنید لازم است لوله کشی از کف واحد انجام شده باشد. همانطور که اشاره کردیم لازم است کارشناسان برای بالانس دینامیکی فن کویل از حالت تراز آن اطمینان حاصل نمایند، زیرا این مسئله ارتباط مستقیمی با عملکرد آن، بازده و در نتیجه طول عمر بلبرینگ موتور خواهد داشت. بهتر است هنگام نصب آن حاصل کنید که شیر قطع و وصل جریان آب به همراه مهره ماسوره وجود دارد.

در نهایت برای خرید فن کویل از نمایندگی‌های فن کویل‌ها را تهیه کنید که علاوه بر خدمات نصب خدمات پس از فروش نیز ارائه می‌کنند و محصولات آن‌ها همراه با ضمانت و قیمت مناسب ارائه می‌شود. این مسئله بسیار مهم است زیرا می‌تواند در طولانی مدت به کاهش هزینه‌های نگهداری و مصرف انرژی‌های مانند آب و برق بینجامد.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *