انواع ویژگی‌ دستگاه داکت اسپیلت

اولین سوالی که ذهن برخی از افراد را که نسبت به آن آشنایی ندارند را به شدت مشغول می‌کند. داکت اسپیلت یکی از دستگاه‌هایی است که برای تهویه هوا به کار برده می‌شود البته تهویه مطبوع هوا به وسیله داکت اسپیلت‌ها یکی از بهترین حالت‌هایی است که می‌توان از آن برای واحد‌ها و ساختمان‌های مسکونی و بهره‌مند شد. دستگاه‌های داکت اسپلیت به صورت دیواری به کار برده می‌شوند. البته از یک قسمت کانالی شکل نیز برخوردار است. یکی از نکات دیگری که در رابطه با دستگاه داکت اسپیلت باید بیان کرد لوله‌های مسی است که در آن وجود دارد و به یکدیگر متصل هستند.

داکت اسپیلت‌ها برای سیستم سرمایشی مناسب می‌باشد البته این دستگاه از مزیت‌ها و عیب‌های زیادی برخوردار است که در رابطه با آن‌ها باید اطلاعاتی را در دست داشت؛ بنابراین نمی‌توان به راحتی از دستگاه داکت اسپیلت بهره‌مند شود باید اطلاعاتی را در رابطه با کارایی آن به کار برد تا بتوان انتخاب خوبی را رقم زد. دستگاه‌های داکت اسپیلت از هوایی که در محیط برگشت داده می‌شود بهره می‌برند این کار باعث می‌شود که میزان کاری را که در دستگاه باید انجام داده شود در سطح بالایی قرار بگیرد بنابراین سطح بالا منجر به مصرف سوخت کمتر از جانب دستگاه می‌باشد.

میزان گرم کردن یا همین طور خنک کردن محیط به وسیله این دستگاه به کمک جریان هوا می‌باشد. البته جریان هوا به کمک مکش به صورت داخلی در داخل دستگاه قرار می‌گیرد. دستگاه داکت اسپیلت عملکردی شبیه به کولرهای گازی دارد. البته برای گرمایش در این سیستم از کویل‌ها استفاده می‌شود کویل‌هایی که دارای آب گرم هستند.

نکته دیگری که در رابطه با دستگاه اسپیلت باید بیان کرد قسمتی است که در آن هواساز وجود دارد هواساز می‌تواند هوای کاذب را از محیط دریافت نماید و در تمامی فضا و اتاق‌ها وارد نماید این هوا که در حال جریان می‌باشد باعث می‌شود که شکل مطلوبی از هوا در محیط ایجاد شود داکت اسپیلت‌ها دارای دو نوع می‌باشند. یکی از نوع‌هایی که برای فندک داکت اسپیلت استفاده می‌شود به شکل معمولی و یا اینورتر تولید می‌شود.

دستگاه داکت اسپلیت اینورتر چیست؟

دستگاه داکت اسپیلت اینورتر چیست؟

این دستگاه از حسگرهای تشکیل شده است که این حسگرها می‌تواند فرکانس‌های با تغییر فرکانس دستگاه داکت اسپیلت نسبت به رادیاتور‌ها از نظر رانندگانی گرمایشی بسیار مناسب‌تر هستند و لوله کشی که برای داکت اسپیلت‌ها به کار برده می‌شود از سخت می‌باشد حجم لوله کشی‌هایی که برای آن به کار برده می‌شود که بسیار کم است.
انرژی که در برق ایجاد می‌شود در قدرت و دور کمپرسور را تغییر دهند. البته قدرت تغییر در قدرت کمپرسور باعث می‌شود که دمای محیط نیز با توجه به آن تغییر کند.

انواع ویژگی‌ دستگاه داکت اسپیلت چیست؟

یکی از انواع ویژگی‌ دستگاه داکت اسپیلت مرتبط با فیلترهایی است که در دستگاه قرار داده شده است، این فیلتر‌ها قابل شستشو هستند بنابراین تمیز کردن آن‌ها به راحتی انجام می‌گیرد. این فیلترها هوا را تصفیه می‌کند و باعث می‌شود که محیط و فضایی که در آن داکت اسپیلت قرار دارد بدون آلودگی باشد این وسیله می‌تواند در هر فضایی و در هر محیطی قرار بگیرد بنابراین برای مناطقی که جز سردترین و همچنین گرم‌ترین منطقه‌ها می‌باشند به خوبی طراحی شده است.

معایب و مزایای داکت اسپلیت مختلف است، معایبی که برای دستگاه داکت اسپیلت وجود دارد با توجه به تمام خصوصیات و ویژگی‌های خوبی که برای دستگاه داکت اسپیلت وجود دارد می‌توان معایبی را راجع به آن به کار برد یکی از معایبی که برای دستگاه داکت اسپیلت می‌توان بیان کرد میزان خنک‌کنندگی یا گرم کنندگی آن برای فضا می‌باشد. البته این میزان از گرم کنندگی یا خنک‌کنندگی فضا می‌تواند متفاوت باشد.

مزیت داکت اسپلیت چیست؟بنابراین همه قسمت‌ها به صورت یکدست حرارت می‌بیند. هم دما شدن قسمت‌های متفاوت و بخش‌های متفاوتی از این خانه می‌تواند باعث شود که حالت خوشایندی برای افرادی که در این محیط‌ها زندگی می‌کنند و ایجاد نکند. با این حال باید این نکته را در نظر داشت که مصرف برق داکت اسپیلت در برابر اسپیلت‌هایی که به صورت دیواری به کار برده می‌شود بسیار کمتر خواهد بود و یک نکته دیگری که در رابطه با داکت اسپیلت وجود دارد صدای بیش از حد آن است که از دست معایب آن به کار برده می‌شود. بنابراین برای سالن‌ها و مکان‌هایی که دارای فضای بسیار بزرگی هستند و هم موتور این که سر و صدا در آن‌ها نباید وجود داشته باشد مناسب می‌باشد بنابراین برای سالن‌های کوچک نیز مناسب نیست سالن‌هایی که نیاز به سکوت دارند.

بنابراین سر و صدایی که از موتور داکت اسپلیت به وجود می‌آید باعث می‌شود که آسایش افراد گرفته شود.
با این حال با توجه به مزیت و معایبی که برای داکت اسپیلت وجود دارد باید تمامی آن‌ها را در نظر داشت و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی با اطلاعات دقیق و آگاهی بیشتر بهره‌مند شد.

با توجه به تمامی این مطالب باید در نظر داشت که در ایران با توجه به این که فضای کافی برای به کار بردن وسایل گرمایشی وجود ندارد و همین طور اختلاف سلیقه و آشنا نبودن با جزئیات فنی در انتخاب سیستم‌های تهویه باعث می‌شود که مشکلات زیادی برای افراد به وجود آید. البته با داشتن آگاهی نسبت به مزیت و معایب یکی برای هر دستگاه که هر دستگاه سرمایشی و گرمایشی که وجود دارد می‌توان انتخاب خوبی را انجام داد.
با توجه به مطالبی که در رابطه با دستگاه داکت اسپیلت و همین طور معایب و مزیت آن بیان شده است باید نسبت به نیاز خود از این وسایل استفاده کرد تا بتوان بهره وری خوبی را از آن به دست آورد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *